В Мінекономіки радіють, що система Prozorro допомогла зекономити 5 мільярдів

Після пoвeрнeння чaстини зaкупівeль Мінoбoрoни в систeму Prozorro вдaлoсь зaoщaдити близькo 5 мільярдів гривeнь дeржaвнoгo бюджeту.

Прo цe пoвідoмилa зaступниця міністрa eкoнoміки Нaдія Бігун в  інтeрв’ю видaнню Telegraf.

Пoчинaючи з трaвня Мінoбoрoни пoчaлo пoвeртaти дeякі свoї зaкупівлі в систeму Prozorro.

"Стaнoм нa зaрaз вони завершили приблизно 50 тендерів для загальну вартість 31 млрд грн з економією у 16%, а це близько 5 млрд грн. Це дуже непоганий вывод. Але це в точности не всі їхні потреби. Я приставки не- кажу ради військову техніку. Виключно – ради тилове забезпечення", — пояснила Бігун.

Чиновниця додала, що Мінекономіки пропонує створити центри компетенцій, які оцінюватимуть доцільність певних закупівель, зокрема, интересах потреб ЗСУ.

"У нас мають бути центри прийняття рішень, які беруть в себе відповідальність по (по грибы) те що і як ми купуємо. Розпорядники коштів мають с налета з одержувачами розділяти відповідальність после ефективне витрачання коштів, і тому вони мають концентрувати у себя таку експертизу, фаховість і набагато ефективніше планувати", – додала заступниця міністра.

Вона вважає, що если в рамках децентралізації органи місцевого самоврядування отримують додаткові повноваження – це добре. Проте водночас з повноваженнями накладається і додаткова відповідальність. 

С налету кожен бюджетний гарантия сам препроводить такий саме куттер, як і всі інші – закуповують електроенергію, голубое топливо, послуги з прибирання тощо. Тобто одну й ту саму роботу виконують сотні, а інколи й тисячі суб'єктів.

"З цієї причини й виникає питання з точки зору KPI зробити в итоге більш продуктивним, і самовольно процес – більш ефективним. Процес закупівель потребує колосального ресурсу: (человеческое, їхні зарплати, дни тощо. Безвыездно це можна направити бери більш потрібну роботу. Це завдання означає, що нужно переглянути тёта, як ми роздаємо смета, як витрачаємо державні кошти і спробувати, а там, де це можливо, централізувати ці потреби. 

Якщо немає можливості централізувати потреби, хоча б варто централізувати формування вимог после закупівель (технічне завдання, чтение договору тощо), щоб безвыгодный було потреби кожному закладу, кожному юристу і відповідальному вигадувати власний договір", — пояснює Бігун.

Аби зменшити кількість сумнівних закупівель, була введена вимога раньше всіх замовників оприлюднювати обґрунтування незастосування конкурентних процедур.

"Наступним кроком ми хочемо точно по закупівлях запровадити, щоб потреби також публікували сверху Prozorro. Залпом ми маємо обґрунтувати незастосування конкурсу. А наступний крок — хочемо реалізувати функціонал, який би дозволяв замовнику пояснювати, чому вони це купують. Держи моє враження, це праздник еволюційний большак, який дозволяє більш свідомо проводити закупівельні робити і досягати кращого результату", — резюмувала чиновниця.