Нaприкінці минулoгo рoку в Укрaїні зaпрaцювaлa нoвa пoслугa — пeрeoфoрмлeння aвтoтрaнспoрту в «Дії». Прoдaвцeві тa пoкупцeві тeпeр нe oбoв\’язкoвo звeртaтися дo сeрвіснoгo цeнтру МВС щoб пoдaти oригінaли дoкумeнтів й тaм жe oтримaти нoвe свідoцтвo прo рeєстрaцію трaнспoртнoгo зaсoбу тa нoмeрні знaки. Тaкoж дo кaтeгoрії oпційниx віднeсeнa пoслугa eкспeртнoгo oгляду автомобілів — скористатися нею присутствие перепродажу машини можна после власним бажанням, але приставки не- в обов\’язковому порядку, як це було раніше.
Фахівці Інституту досліджень авторинку возьми основі відкритих даних ГСЦ МВС вивчили статистику використання послуги з продажу мотор в «Дії», замовлення нових номерних знаків впродовж першого кварталу 2024 року, й готові поділитися результатами цього дослідження.
Из-за допомогою «Дії» можна переоформити легковий автомобіль, мотоциклетка або мотопед. За умови що це перший (і єдиний) продаж котрогось зі згаданих ТЗ у році, потому что в іншому разі виникає обов\’язок сплати податку з цієї операції, який малограмотный поки адмініструється в «Дії», тому близ другому та наступному продажах слід звертатися в СЦ МВС.
Протягом першого кварталу щодо зазначених типів ТЗ загалом було укладено 263,3 тис. угод купівлі-продажу. Включно з тими, що оформлені в «Дії».
Дистанційною послугою скористалися 30,6 тис. разів, що складає 11,6% від сумарної кількості усіх угод, укладених исполнение) легковиків, мопедів та мотоциклів вслед за перші три місяці 2024 року.
Покупець, який оформлює мотор в «Дії», має можливість вибору — залишити номерні знаки попереднього власника (крім тих, які належать вплоть до категорії платних, з окремими комбінаціями цифр — 1234, 7777 тощо), аль ж замовити нові таблички, цифрову комбінацію ради яких теж можна вибрати (одолжение з вибору оплачується додатково). Отже, з цих понад 30 тисяч покупців, нові номерні знаки, які будуть доставлені давно зазначеного відділення «Укрпошти», замовили майже 5 тисяч користувачів Дії. Таблички матимуть індекс «DI».
Найчастіше в «Дії» переоформлювали легкові автомобілі (95,5%). Мотоцикли отримали частку 4,4%, найменше дистанційно укладених угод купівлі-продажу було щодо мопедів, лише 0,1%.
Загальна вид за віком, марками й моделями автотранспорту, продаж якого був оформлений у «Дії», повторює картину внутрішнього ринку, відповідно, у дещо зменшеному масштабі.
Цікаво, і дещо противоречиво, що загальна популярність цієї зручної й інноваційної послуги зменшується. У січні частка оформлених продажів вслед допомогою «Дії» складала 12,5% (нагадаємо, що враховано лише ті категорії, які можна переоформити дистанційно), у лютому вже 11,8%, у березні — 10,6%. Зазвичай подібні нові послуги з при случае здобувають більшу популярність, после этого же статистика свідчить ради протилежне.
Можливо, в це впливають відмови, яких, як повідомив руководител Головного сервісного центру МВС Микола Рудик, чимало: «Доволі многократно громадяни отримують онлайн-відмову в отриманні послуги. Головними причинами можуть бути несплачені штрафи, виконавчі провадження, ли, наприклад, заборгованість после аліментах». Також очільник ГСЦ додав, що «Зараз ведеться робота надо доопрацюванням функціонала, аби громадянам надходили автоматичні повідомлення з конкретними причинами відмови, й куди звертатися в таких випадках».
Також популярність може зменшуватися при помощи те, що зникає экзотика послуги, нею спершу по полной обойме користувалися «ентузіасти», а також частина людей, які маловыгодный могли переоформити автомобиль по-іншому — наприклад, ті, що були по (по грибы) кордоном. Крім цього, свого може додавати недостатня проінформованість автомобілістів та насиченість застосунку різними послугами, яких щоразу стає більше, й між ними, відповідно, складніше натрапити получи потрібний сервіс.