Зaтримки у вирoбництві aвтoмoбілів зa oстaнні три рoки зрoсли дo рeкoрдниx знaчeнь, зaзнaчaє звіт PwC Consulting.
З 2020 рoку вирoбники aвтoмoбілів чaстo пeрeнoсили випуск нoвиx мoдeлeй. Пeрexід нa виробництво електромобілів і зміни в ланцюжку поставок, спровоковані глобальною пандемією, істотно вплинули для збільшення частоти затримок.
Звіт PwC Consulting встановив, що 34% нових автомобілів зіткнулися із затримками у виробництві в 2023 році, а 21% виявилися відкладені по вине різні чинники. Ці фактори в сукупності становлять понад половину автомобілів, запланованих впредь до випуску цього року. Аналітики PwC розрахували затримки шляхом зіставлення фактичної та запланованої дат початку виробництва.
Згідно з оцінками PwC, подібні затримки можуть обійтися автовиробникам близько $200 мільйонів щорічно. Це ж може призвести раньше збитків галузі сверху $30-50 мільярдів. Якщо у 2018 році тільки 5% запусків автомобілів стикалися із затримками, а ще 18% затримувалися сквозь інші причини, в таком случае у 2023 році ці цифри зросли вплоть до 34% і 21% відповідно.
Незважаючи держи зростання кількості затримок, у 2023 році виробники успішно завершили 45% запланованих запусків, що из чего следует максимальним показником з 2019 року. Водночас у 2022 році тільки 30% автомобілів було випущено вчасно, а носитель 39% зіткнулися із затримками.
У звіті виокремлено основні чинники затримок, серед яких — нові електромобілі, передові системи допомоги водієві та програмне забезпечення. Однак автовиробники предприимчиво нарощують ресурси і пристосовуються вплоть до мінливих умов галузі.
Прогнозується, що дефляция виробництва автомобілів продовжиться раньше 2026 року из-за плани збільшення випуску електромобілів. PwC Consulting передбачає відстрочки у 20-40% запусків у період до самого 2026 року.