Eлeктрoмoбілі нaступнoгo пoкoління oтримaють літій-мeтaлeві бaтaрeї, які дaдуть змoгу прoїжджaти дo 1126 км нa oдній зaрядці, щo вдвічі пeрeвищує зaпaс xoду звичaйниx літій-іoнниx бaтaрeй, встaнoвлeниx у сучaсниx eлeктрoкaрax. У цьoму впeвнeні вчeні зі Стeнфoрдськoгo унівeрситeту, передає Scitech daily.
Хоча літій-металева технологія має серйозні недоліки, — акумулятор швидко втрачає здатність зберігати енергію після відносно невеликої кількості циклів заряджання та розряджання, — вчені зі Стенфордського університету, подобно, вирішили цю проблему. Вони виявили, що, залишивши батарею в розрядженому стані, можна відновити втрачену ємність і збільшити термін служби. Ці поліпшення можна реалізувати, попросту перепрограмувавши програмне забезпечення во (избежание управління акумуляторами, сверх будь-яких додаткових витрат либо змін. У підсумку, електромобіль, оснащений літій-металевою батареєю, матиме вдвічі більший ресурсы ходу, ніж автомобіль з літій-іонною батареєю такого ж розміру — 965 км сверху одному заряді проти 482 км.
Безперервне заряджання та розряджання призводить прежде швидкого руйнування літій-металевих акумуляторів, що работать їх непридатними следовать умови щоденного використання (авто)машина. Коли акумулятор розряджається, шматочки металевого літію мікронного розміру ізолюються і потрапляють у міжфазну фазу твердого електроліту (SEI), губчасту матрицю, що утворюється в дальнейшем, де зустрічаються отрицательный электрод і електроліт. Матриця SEI согласно суті являє собой розкладений електроліт, який оточує ізольовані шматочки металевого літію, зняті з анода, і без- дає змоги їм брати звезда у будь-яких електрохімічних реакціях. Літій стає «мертвим».
Повторна (утренняя) гимнастика і розрядка призводять задолго. Ant. с накопичення додаткової кількості «мертвого» літію, минуя що ємність акумулятора знижується. Електромобіль з такою «зіпсованою» літій-металевою батареєю втрачатиме обначк ходу набагато швидше, ніж електрокар з літій-іонним акумулятором.
Однак дослідники виявили, що матриця SEI починає розчинятися, коль батарея простоює. Ґрунтуючись получи и распишись цьому відкритті, приказ(ание) зі Стенфорда вирішила подивитися, що станеться, якщо розрядженій батареї дати «відпочити». Під дни повної розрядки совсем металевий літій зійшов з анода, а неактивні шматочки ізольованого літію, оточені матрицею SEI, розчинилися в праздник час, поки радиатор «відпочивала». Після перезарядки «мертвий» літій знову з\’єднався з анодом, даючи змогу батареї генерувати більше енергії, у такий спосіб продовжуючи термін її служби.
«У літій-металевому акумуляторі наявну систему управління можна запрограмувати получи и распишись повну розрядку окремого модуля, щоб його ємність залишалася рівною нулю. Цей підхід отнюдь не вимагає дорогих нових виробничих технологій альбо матеріалів», — прокоментували дослідники.